مدیریت ادعا در پروژه ساختمان های غیر صنعتی/فاز 13 پارس جنوبی
  خدمات ارائه شده از شرکت مهندسی مصورسازان پروژه به فاز 13 پارس جنوبی:

فاز اول : بررسی مدارک و شناخت

  1. بررسی قرارداد، الحاقیه ها، صورتجلسات و مصوبات و جمع آوری نکات مربوط به توجیه تاخیرات، طرح ادعاها و اضافه کاری ها
  2. بررسی WBS و CBS پروژه و ارایه راهکارهای مقتضی با رویکرد طرح ادعاها
  3. بررسی برنامه زمان بندی و تعیین ارتباطات لازم در فعالیت ها جهت طرح ادعاها
  4. بررسی صورت وضعیت های ارسالی به کارفرما و سوابق تایید و زمان پرداخت آنها جهت طرح ادعا
  5. بررسی گزارشات روزانه، هفتگی و ماهانه و اعلام نظر در رابطه با مضمون هر یک جهت طرح ادعاها
  6. بررسی نامه های ارسالی و دریافتی از کارفرما
  7. بررسی برنامه زمان بندی و ایجاد ارتباط لازم جهت طرح ادعاهای بعدی
  8. برگزاری جلسات لازم با مدیر پروژه و نفرات کلیدی پروژه

فاز دوم : تحلیل و تعیین اضافه کاری ها، تاخیرات و ادعاها

  1. دسته بندی عوامل قابل ادعا
  2. محاسبه احجام اضافه کاری پروژه
  3. محاسبه تاثیر اضافه کاری ها بر زمان و هزینه کل پروژه

فاز سوم : جمع آوری پکیج اضافه کاری ها و ادعا ها

  1. ارسال پکیج مربوط به اضافه کاری ها و ادعا ها به کارفرما
  2. شرکت در جلسات کارفرما جهت دفاع از اضافه کاری های مطرح شده

فاز چهارم : توجیه تاخیرات

  1. تهیه گزارش توجیه تاخیرات پروژه بر مبنای منابعی همچون قرارداد فی مابین، بخشنامه های سازمان مدیریت و نظارت راهبردی ریاست محترم جمهور، شرایط عمومی پیمان و موارد مرتبط با تاخیرات، نامه های ارسالی پیمانکار، نامه های دریافتی پیمانکار، تاریخ ابلاغ و اصلاحیه های نقشه ها توسط مشاور، تاریخ رفع معارضات و صورتجلسات ایجاد معارضات و توقف کار، تغییرات ایجاد شده در احجام مطابق با دستور کارهای صادره، کارهای جدید ابلاغی، گزارش روزانه شامل تاریخ شروع معارضات و رفع آنها، شرایط جوی و مشکلات مستمر، تاریخ ضمانتنامه های پیمانکار جهت دریافت پیش پرداخت، تاریخ نامه های پیمانکار به مشاور در خصوص صورت وضعیت ها، تعدیل ها، تاریخ صدور چک از سوی کارفرما در وجه پیمانکار اعم از چک های مربوط به پیش پرداخت ها، صورت وضعیت ها و تعدیل ها، برنامه های مان بندی متعدد تایید شده و سایر موارد مرتبط با تاخیرات ایجاد شده انجام می شود.
  2. ارسال نامه ها و پکیج توجیه تاخیرات برای کارفرما
  3. شرکت در جلسات کارفرما جهت دفاع از پکیج ارسال شده

فاز پنجم : طرح ادعاهای مالی

  1. برآورد احجام و برآورد مالی اضافه کاری ها جهت ارسال به کارفرما
  2. برگزاری جلسه جهت همسان سازی نحوه محاسبات مالی با کارفرما
  3. اعمال نظرات کارفرما بر روی پکیج مالی
  4. ارسال پکیج ادعاهای مالی
قبلی